lørdag 1. mai 2010

Blomstrande plantar på Nordåker pr. 1. mai 2010 -del 1



I år har eg bestemt meg for å dokumentere kva slag plantar eg har i blomst i hagen min pr. den 1. i kvar månad gjennom sesongen. Eg får starte no 1. mai og så får vi sjå om eg klarar å halde lovnaden utover resten av sesongen......
Alt no har eg altfor mange artar i blomst til å poste alle i eit innlegg så eg må spre bileta på fleire innlegg.
Ein del av løkblomstrane har alt avslutta blomstringa si og har starta på neste steget - frøproduksjon slik som snøklokke, Krokus og Eranthis.
Dei "gamaldagse" påskeliljene er vel snart på hell, og pga. regn, hagl sludd og snøbyger i det siste (dei seinaste hagl- og snøbygene hadde vi idag) ser dei litt tafsete ut, men held koken enno nokre dagar.

"Gamaldagse påskeliljer" - Narcissus pseudonarcissus syns eg er dei aller flottaste av alle påskeliljene. Dei er lavare enn mange av dei meir foredla sortane og er svært vanlege "over alt " her på Vestlandet iallefall.

Desse fylte påskeliljene var i hagen då vi flytte inn her og namnet er ukjent. Eg har tre andre fylte sortar og. Den eine er nokså spesiell, men den har ikkje begynt å blomstre enno - nokre få dagar til så er den og i blomst.



Muscari - Perleblomst er ein vakker løkplante som finst i mange forskjellige variantar.
God duft har dei og! -Eg har to av dei:


Muscari armeniacum har eg i grupper fleire plassar i hagen i bed har dei nesten litt for god spredningsevne syns eg og kan på få år bli litt vel mange eller få det for trangt og må tynnast.



M. latifolium under gullregnen og seinare på sesongen kjem Allium aflatuense 'Purple Sensation' forhåpentligvis samtidig med gullregnblomstringa.

Russeblåstjerna - Scilla siberica har ein vakker blåfarge som viser godt igjen i bed, men aller best passar den ved og under busker der den kan få stå og visne ned på naturleg vis. Den har stor spredningsevne dersom den får stelle seg sjølv. Mauren bidreg og til at det dukkar opp eksemplar på stadig nye stadar i hagen.

Den einaste tulipanen eg har som er i blomst no er den botaniske tulipanen Tulipa urumiensis, den har sikkert hatt det for magert for den skal eigentleg ha fleire blomster på kvar plante, noko den ikkje har i år - ut med gjødslingskanna å få drift i sakene må være mottoet her!

Det var løkblomstrane for denne gongen, neste kapittel vert truleg om Primulane mine - der må det biletprioritering til og det vert vanskeleg......

Ha ein fin laurdagskveld alle saman. :)

3 kommentarer:

Frøya-Heidi sa...

Lur ide å ta bilder av alt som blomstrer første i hver måned. Ett år tok jeg bilder av alle bedene hver måned, morsomt å se forandringen fra måned til måned.

Gleder meg til bildene av primulaene dine :-)

hajal. sa...

Takk for det Heidi. Eg syns det er kjekt med dokumentasjon å sjå tilbake på seinare år og samanlikne frå år til år.

Berit sa...

Så fiiint, Hajal!
Rart med urumiensis. Mine står knastørt og magert og blomstrer som bare det. Veldig søt liten sak, og av dem som forøker seg i hagen.