lørdag 8. november 2008

Kvitveis i november


I går då eg var på jobb fant eg ein kvitveis i blomst i ei utmarksskråning, i dag tok eg med fotoapparatet og foreviga den villfarne.
Litt ut av sesong, og litt medfaren etter forrige vekes frost og litegrann snø, men den "står han av" under eit lett tak av visna bregner.
















Lady syns visst det var noko merkelig det eg holdt på med.



På veg heimatt tok eg bilde av Hornelen


Så kan eg ikkje dy meg for å presentere gårsdagens morgonbilete frå verandaen vår !

2 kommentarer:

Kristin Aurdal sa...

Flott bilde av Hornelen. Jeg har faktisk vært på toppen en gang for flere år siden. Vi overnattet i laavo nede i fjæresteinene, og gikk opp dagen etter. Det var en beinhard tur. For det første gikk vi feil, så turen ble mye lengre enn nødvendig, og for det andre hadde vi drukket litt vel mye likør og rødvin rundt leibålet - ikke den beste oppladingen før en fjelltur vil jeg våge å påstå.....Men tross alt - det var en flott tur, på et spesielt fjell - der er jo der heksene flyr ut midtsommernatta......dessverre glemte jeg sopelimen hjemme, så jeg mått ta apostlene fatt nedoverbakke også.

elle-melle sa...

Hvitveis i november var spesiellt. Er det en som er litt for tidlig eller altfor sein tro?
Her har jeg funnet hvitveis i februar og det synes jeg var tidlig. Ellers er hvitveis nydelige blomster, jeg har noen tuer i hagen også, bare fordi jeg liker dem så godt og så er de noen av de tidligste til å blomstre.